WITAJ!

WITAJ!

poniedziałek, 18 stycznia 2016

Test kosmetyczny cz.1 Kwas Hialuronowy

olejek arganowy, kwas hialuronowy

Każda kobieta, nawet jeśli nie mówi tego głośno, choć odrobinę obawia się starzenia. Zwłaszcza widoczne objawy tego procesu przyprawiają nas o ciarki. Pierwsze zmarszczki, siwe włosy, zmiany w kolorycie i elastyczności skóry, u każdej z nas pojawiają się w innym czasie i natężeniu, ale żadna z nas tego nie lubi. 


Dlatego chętnie sięgamy po różne specyfiki, które mają spowolnić działanie czasu. Ostatnio do wielu kosmetyków, zwłaszcza tych droższych dodaje się kwas hialuronowy oraz olejek arganowy, jednak ceny tych magicznych mikstur często przerażają, dlatego postanowiłam sprawdzić, czy można zarówno kwas jak i olejek stosować indywidualnie. 


Zapraszam na test tych produktów, część pierwsza poświęcona w całości kwasowi hialuronowemu.


KWAS HIALURONOWY

Kwas hialuronowy to związek, który wiąże wodę w skórze właściwej. W młodej skórze kwasu hialuronowego jest pod dostatkiem, co gwarantuje jej sprężystość i brak zmarszczek. Z wiekiem ilość kwasu maleje. Tkanki pozbawione odpowiedniej ilości kwasu, z czasem się degradują - skóra  się starzeje, traci zdolność wiązania wody, co wpływa na wiotczenie, wysuszenie i powstawanie zmarszczek. Jedna cząsteczka kwasu hialuronowego jest w stanie związać ok. 250 cząsteczek wody.

Kwas hialuronowy to również główny składnik mazi stawowej, dlatego wykorzystuje się go także przy leczeniu schorzeń reumatoidalnych i w okresie rekonwalescencji.

Aplikacja kwasu hialuronowego, czy to w kremie czy bezpośrednio na skórę, daje mniej spektakularne ale bardziej trwałe efekty, niż jednorazowy zabieg, gdyż kwas podlega rozkładowi, stąd konieczność powtarzania zabiegów medycyny estetycznej. Wniosek z tego taki, że najlepiej jak najszybciej rozpocząć uzupełnianie niedoboru kwasu w skórze.

PREZENTACJA TESTOWANEGO PRODUKTU

Trójaktywny kwas hialuronowy o stężeniu 3%
Produkt, który otrzymałam do testów od EcoForLife24 to Trójaktywny kwas hialuronowy o stężeniu 3%, co oznacza, że składa się on z trzech aktywnych form kwasu HA, dzięki czemu ma on wzmocniony wpływ na włókna kolagenowe, które z wiekiem ulegają uszkodzeniu.

Buteleczka o pojemności 30 ml, zaopatrzona jest w opis produktu i sposób jego stosowania oraz precyzyjną pipetę, która ułatwia właściwe dozowanie - jak się okazało to niezwykle ważne.

Testowanie rozpoczęłam ok 20 listopada 2015, myślę, że dwa miesiące regularnego stosowania to dobry czas, by stwierdzić właściwe działanie produktu, zwłaszcza, że źródła podają iż pierwsze efekty widoczne są po 15-20 dniach.

Stosowanie! Ważna rzecz niezwykle, przy stosowaniu kwasu hialuronowego 3% ! Nakładamy dosłownie po kropelce w miejsca narażone na powstanie zmarszczek oraz wysuszenia. NIE ROZSMAROWUJEMY po całej buzi, dzikich ilości, bo można skończyć tak:

lub jeszcze gorzej!
Także bardzo Was proszę, na spokojnie.

Skąd mi takie cudo zakwitło na twarzy? Otóż poczytałam cóż to cudo może zdziałać dobrego, obejrzałam dokładnie co mi czas zrobił i doszłam do wniosku, że lecę po całości i tak o wyszło.

Rada! Czytajcie etykiety, zwłaszcza sposób stosowania! Wystarczy naprawdę niewielka ilość kwasu, dwa razy dziennie!

Jeśli już się przytrafiła taka skucha jak mnie, działamy natychmiastowo, poprzez delikatne nałożenie olejku arganowego, lub grubej warstwy kremu. Ja nałożyłam i olejek i krem - po godzinie byłam jak nowa, ale lekko wystraszona.

Konfrontacja, czyli czy to działa?

Porównam teraz efekty dwumiesięcznej kuracji kwasem hialuronowym z jego właściwościami.

  • Widoczna poprawa wyglądu skóry
Jak najbardziej! Zauważyłam sporą poprawę w kolorycie skóry, z którym jako wieloletni palacz i kawosz po trzydziestce, zaczęłam mieć pewne problemy.
  • Uzupełnienie kwasu HA w skórze
Tego stwierdzić niestety nie mogę, bo musiałabym przeprowadzić badania, ale faktem jest, że na pewno skóra nie utraciła, a może nawet lekko zyskała na jędrności.
  • Wygładzenie zmarszczek
Kwas stosowałam na zmarszczki na czole, wokół ust i nosa. Niestety nie zauważyłam tu znacznej poprawy, ale też proces nie posunął się do przodu, więc jest dobrze.
  • Nawilżenie skóry wysuszonej oraz zniszczonej
Tutaj niestety nie mogę się wypowiedzieć, gdyż moja skóra, była w dobrym stanie kiedy rozpoczynałam testy.
  • Wspomaga gojenie ran i oparzeń.
Jak najbardziej, zwłaszcza zimą, polecam stosowanie kwasu na spierzchnięte czy popękane usta. Daje natychmiastową ulgę i bardzo szybko leczy wszelkie pęknięcia. Co więcej od kiedy stosuję ten kwas, ani razu nie zaatakował mnie wirus opryszczki, a to jest dla mnie ogromnym sukcesem, gdyż zwykle w okresie jesienno-zimowym cierpię na to paskudztwo.

przed i po
Efekty dwumiesięcznego stosowania kwasu HA i olejku arganowego

Kwas ten można także stosować na zniszczone dłonie, natychmiast po nałożeniu widać efekt, który niestety przynajmniej w moim przypadku, był krótkotrwały. Po kilku godzinach, stan sprzed posmarowania powrócił, czyli działanie podobne do wszelkich kremów do rąk.

KWAS HIALURONOWY OCENA


OPAKOWANIE/PREZENTACJA

W porównaniu do kremów pięknie pakowanych w błyszczące słoiczki, ciemna lekarska buteleczka, wypada blado, jednak tylko ten sposób przechowywania tego produktu gwarantuje jego właściwe działanie. Mi generalnie to zupełnie nie przeszkadza.
Ocena 4/5

SPOSÓB STOSOWANIA

Stosujemy niewielką ilość kwasu, dwa razy dziennie. Mamy do dyspozycji wygodną w użyciu pipetę, więc ani nabranie płynu ani jego aplikacja, nie stanowi najmniejszego problemu. Stosowanie dwa razy dziennie, też jest dość przeciętną rutyną, więc tu nie mam absolutnie uwag.
Ocena 5/5

DZIAŁANIE

Jak opisałam wyżej, działanie tego produktu, można spokojnie przyrównać do efektów regularnego używania kremów ze średniej i wyższej półki. Dzikiego szału nie ma, ale też się nie zawiodłam, ponadto można owym kwasem odżywić sobie także włosy.
Ocena 4/5

WYDAJNOŚĆ

W tym punkcie jest naprawdę wspaniale. Buteleczka 30ml wystarczyła na pełne dwa miesiące, bez problemu, a jeszcze troszkę na dnie zostało. Używałam go regularnie na trzy rejony twarzy oraz usta i dłonie.
Ocena 5/5

DOSTĘPNOŚĆ I CENA

Obecnie nie trudno zakupić taki lub podobny produkt. Do stosowania na całe ciało zaleca się kwas hialuronowy 1%, który też jest łatwo dostępny w sklepach zielarskich, aptekach czy z ekologicznymi produktami jak ECOFORLIFE24.PL

Cena 30ml buteleczki z kwasem hialuronowym 3%, która starcza na ponad dwa miesiące stosowania to ok. 19,00 zł, czyli tyle ile się mniej więcej wydaje na krem ze średniej półki, a już na pewno mniej niż te z wyższej, a przecież tam zawartość kwasu jest śladowa!
Ocena 5/5

Podsumowując:

Ocena 23/25 to wynik bardzo dobry. Polecam wypróbowanie takiej kuracji. Jeśli macie już w domu krem, można jego skład wzbogacić, dodając kilka kropli kwasu. Najlepiej stosować kwas w połączeniu z olejkiem arganowym, o który opowiem w drugiej część, także zapraszam serdecznie już niebawem.


Wykorzystano informacje z:
www.dermatolog.pl
www.ecoforlife24.pl

1 komentarz:

  1. "Kwas hialuronowy to również główny składnik mazi stawowej, dlatego wykorzystuje się go także przy leczeniu schorzeń reumatoidalnych i w okresie rekonwalescencji" O kurcze w tym punkcie mnie zaciekawiłaś, borykam się z małą ilością mazi stawowej już kilka lat, niestety tabletki to dla mnie kiepskie rozwiązanie, a jeść ciągle galaretkę to też no ile można.. Poczytam w tym kierunku z kwasem może akurat coś mnie olśni ;)

    OdpowiedzUsuń